Ludwig Wilding “Kinetische und programmierte Kunst: 1967/2008”
An unquestioned Master of German kinetic art: Ludwig Wilding. The twenty-five works exhibited offer a complete view of his research upon apparent movement and stereoscopic vision.
“Wilding’s stereoscopic objects should be considered as a congruous evolution of the traditional relationship between background and foreground; binocular vision, in fact, allows the formation of a sense of depth, thanks to the fusion between different images generating into the right eye and into the left one. The perceptual fluctuations of these works depend on inter-spatial lines, orthogonal weaves, transparencies, foldings and concave or convex surfaces, which analyze the reciprocal dependence between the researcher-artist and the receptor-spectator, as well as between the perceiving subject and the perceived object”. Alberto Zanchetta
Ludwig Wilding “Kinetische und programmierte Kunst: 1967/2008”
Uno dei maestri indiscussi dell’arte cinetica tedesca: Ludwig Wilding. Le venticinque opere esposte offrono una visione completa della sua ricerca sul movimento apparente e la visione stereoscopica.
“Gli oggetti stereoscopici di Ludwig Wilding andrebbero considerati come la congrua evoluzione del tradizionale rapporto tra primo piano e sfondo; la visione binoculare permette infatti di ottenere il senso della profondità grazie alla fusione delle diverse immagini che si formano nell’occhio destro e sinistro. Le oscillazioni percettive di queste opere dipendono da linee interspaziate, trame ortogonali, trasparenze, ripiegamenti, superfici concave o convesse che analizzano l’interdipendenza tra l’artista-ricercatore e lo spettatore-ricettore, così come tra il soggetto percipiente e l’oggetto percepito.” Alberto Zanchetta
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